leineri.blogg.se

2013-06-25
19:08:00

Härligt folk!

När människor ställer upp och ger av sig själva, då blir jag lycklig. Idag på jobbet drog jag igång ett ”omöjligt” fotoprojekt – få en bild på vår nya uteservering full med folk och fika på mindre än en timme. Och det lyckades! Tack vare dessa människor gick det inte bara att genomföra men det blev superbra! Gud vad glad man blir!

Sedan kom jag hem för att ta emot kattungespekulanterna som väntat på att få hämta hem Uven. De känns verkligen som jättegoa människor och som en perfekt match för Uven. Detta kommer bli bra!

Apropå kattungar så hörde jag ifrån Kråkans nya matte i veckan (Kråkan heter Theo numera). Kråkan hade råkat pinka i soffan första natten i sitt nya hem. Lätt hänt när man är ny och inte riktigt säker på vart man ska gå. Inget luktar riktigt som det ska och allt är nytt och lite läskigt. De ville förståeligt nog ha lite råd ang. detta. Förutom olyckan så verkar de hemskt nöjda med honom. Kråkan har varit lite nojig när man gått nära honom men då man hållit honom har det varit massor av spinn och mys. Men ändå en viss skygghet när han är på golvet. Så härligt att höra att de verkligen förstår och uppskattar honom!  I natt somnar jag med ett leende på läpparna. Visst saknar man pojkarna som flyttat litegrand, men det känns så rätt där de är nu. Jag ser fram emot att höra hur det går för dem i framtiden. I natt somnar jag med ett leende på läpparna :)
Ugglan och Skatan flyttar först om två veckor, de ska bli stockholmare tillsammans! Sparven hade ett hem på g, men de drog sig ur i sista stund.

Jag vet! det är så att man tappar hakan eller hur? Skämt o sido, det är jätteviktigt att det känns rätt för alla och det gjorde det inte här. De ville ha en kattunge som redan var barnvan då de hade två små barn. Sparven hade säkert vant sig vid liv och höga ljud, men det är dumt att chansa. Här är vi lugna och inte alls skrikiga, så det hade ju blivit en rejäl omställning. Men jag tvivlar inte på att rätt hem dyker upp. Hon är så gudomligt söt o kelig dessutom.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: