leineri.blogg.se

2013-09-07
21:52:50

Höstnyheter

Sedan jag skrev sist har jag blivit arbetslös. Det var inte helt oväntat, jag visste ju att företaget inte gick så bra som vi hoppats. Men synd är det ju i vilket fall. Ekonomiskt kommer det bli tufft men den positiva aspekten är att jag nu kommer hinna få klart allt som måste göras innan vintern. Det är en hel del som jag hela tiden skjutit på framtiden för tiden har helt enkelt inte funnits. Men nu ska det bli gjort!

Jag har även fått hjälp från oväntat håll. "Farbror" Stig har kommit hit och hjälpt mig få hundstaketet på plats. Det är ett pågående projekt, men nu är det snart uppe! Vi (med "vi" menar jag 80% stig och 20% jag) jobbar på bra och gjuter fast stolpar och ska snart ha upp det nya nätet. Han är otrolig Stig. Jag har inte vågat fråga hur gammal han är men skulle gissa på 70 drygt och stark som en oxe och vigare än mig är han defenitivt. Tråkigt har han också så han är glad att få vara här och hjälpa till. Win, win alltså! Jag har ju varken farfar eller morfar kvar så jag adopterar honom gärna!
I den här farten så kommer jag nog hinna komma i gång med åsnorna på riktigt också. Skulle vara kul att få Noice inkörd till vintern så jag kan köra par framför släden.
I kaninboxen händer det grejer! Både Silverax och Carla har varsin kull. Carla fick 6 st svensk pälsungar och Silverax en korsningskull (gotland+sv päls) på 2 st några veckor senare. Jag visste ju att hon inte fått fler än tre ungar tidigare så detta visar nog på att hon inte är en särskilt bra avelshona med tanke på att avelsmålet är en bra självhushållskanin som avelsmål. Det var dåliga ljusförhållanden, men här är de flesta av familjen kanin:)

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: