leineri.blogg.se

2014-01-22
19:56:03

Mysteriet Youtube

Jag blir alltid så perplex när jag får ett meddelande om att en ny person börjat prenumerera på mitt youtubekonto. För att få lägga upp filmer numera så måste man ha en egen kanal som det heter. På min kanal ligger bara hemmafilmer av dålig teknisk kvalitet filmade med skakig hand av min gamla Samsung digitalkamera. Alla innehåller sekvenser på mina åsnor och andra djur. De ligger ju där för att jag vill kunna se dem själv och dela med mig till de närmast sörjande. Varför någon utomstående skulle ha intresse av att se dem övergår mitt förstånd.

Nu kollade jag igenom statistiken från 2013, och här kommer lite förbluffande statistik:
Jag har 19546 unika visningar på samtliga filmer under året. Jag har fått 17 nya prenumeranter (INGEN av dessa är någon jag känner btw) och 61 ”gilla” klick.
41% av de som tittat (och varit inloggade) har varit män. 36% av visningarna har skett i USA, 9,9% i Sverige. Saudiarabien låg länge tvåa men slutade som nr sex med  4,9% av visningarna. Det land med minst visningar var Guadeloupe där en person någon gång under året klickade på mitt klipp ”big donkey” och tittade på en sekvens där min då nya åsna Noice står rakt upp och ner i hagen.

Sammanfattningsvis så jisses vad jag slösat bort tid för många människor världen över XD


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: