leineri.blogg.se

2013-05-19
22:48:00

Malakai på LC träning!
Igår var jag o Malakai på hans andra LC träning. Den första var förra sommaren så jag var lite osäker på om han skulle komma ihåg vad det handlade om. Den gick ju inte så jättebra heller då han var mer intresserad av de andra hundarna än av att springa.
Denna gången gick det bättre! Han visade sig vara ganska tänd på trasan och drog iväg som ett spjut i starten. Följde bra i tre-fyra slag men sedan blev det ett snävt slag åt höger då han låg och tryckte åt vänster så han var helt borta på banan. Då passade han på att ta en pink och bajsa lite (fy matte som slarvat med rastningen innan!), efter det kunde han springa sista rakan. Han tog inte trasan i slutet men när jag ruska i den så var han på med lite dragkamp. Kanske kan bli något han också. Inte som Jimbo då, en som honom får jag nog aldrig mer, men kanske han får licensen och kan tävla lite lokalt i alla fall? Så länge han tycker det är roligt kommer vi hålla på i vilket fall. Appropå Jimbo så fick jag en riktig klump i halsen när jag jäktade runt för att få in allt som skulle med i bilen. Jimbo fick syn på munkorgen och började genast yla och fjäska för att få följa med. Han såg såå lycklig och förväntansfull ut min gamle vän. Det verkligen skar i själen att lämna honom och veta att han aldrig mer kan springa. Fy för att bli gammal...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: