leineri.blogg.se

2016-09-12
21:19:21

Nej vi har inte fallit från jorden..
Men saker händer och kommer i mellan och plötsligt har det gått nästan ett år utan en enda post. Lusten försvann lite när jag var tvungen att stänga ner min hemsida som ju var huvudanledningen till att jag ville ha en blogg till att börja med.
Sedan så fick åsnorna en egen facebooksida istället och där är det så mycket lättare att lägga in kortare statusuppdatteringar. Blir inte lika mycket av ett projekt där.
Så är du åsneintresserad och vill ha lite koll på vad som händer så kan jag rekommendera att gilla sidan "superåsnan" (https://www.facebook.com/superasnan/)

För det har faktiskt hänt saker här. Typ jättemycket. Korta versionen är att Mantissa lämnat oss. Åldern tog ut sin rätt och det gick ganska fort på slutet. Innan dess hann vi dock få tillökning i form av Mastin Espanol valpen Aslan. Han är nu nio månader och 84 cm hög. Tänkt vad fort det går!
Harley har tävlat och bara överträffat sig själv gång efter annan. Norrhälsinglands hästrallyt genomförde han i somras med bravur. Femte plats i debutstarten är inte illa :)
Senare i sommar var det tävlingsdags igen i tävlingen "Freddys minne" på Jättendals ridklubb. Magda kom upp och red honom och jag gjorde tävlingsdebut med Noice i körklassen. Vi var minnst sagt chockade när det visade sig att åsnor hade klått hästarna i båda klasserna! Två mästaråsnor hem i transporten efteråt alltså.
Men är det någon här som är "mästarnas mästare" så är det Harley, för han blev så sent som förra helgen kvalificerad till SM i brukskörning OCH bruksridning nästa år! Han vann alltså DM i BÅDA klasserna!
Så sjukt..
Nej jag lovar inte att bli flitig här, men jag ska försöka att inte glömma bort denna sida helt i vart fall :)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: