leineri.blogg.se

2016-09-20
22:22:00

Freddys Minne 2016
En tävling som jag verkligen har kommit att älska är tävlingen Freddys Minne som den ridklubb jag tillhör anordnar varje år till minne av en hästkarl som gjorde väldigt mycket för klubben.  Det är ett hästrally i miniformat där sträckan bara är runt 1,5 mil så att hästarna/åsnorna inte måste ha någon superkondis för att orka med. Stationerna är dessutom till en större del lite enklare så som att gissa vikten på en foderpåse och liknande och inte bara ren körning/ridning. Jag hade mina vänner Thomas och Magda uppe hos mig den helgen så jag passade på att anmäla Harley i ridklass med Magda och så körde jag Noice med Thomas som groom och fotograf. Harley vann ju körklassen året innan så att vinna den igen med honom hade nästan varit skrytigt :)

Jag vet hans kapacitet och Magda är en riktigt duktig ryttare, så jag hade stora förhoppningar om att han skulle kunna knipa förstaplatsen i ridklassen i år. Och så rätt jag hade. Men att Noice skulle ta förstaplatsen i körklassen det hade jag inte ens kunnat drömma om! Ska hon gå o vara en superåsna hon med?

Hur ska jag då välja vem jag ska tävla framöver? Undrar om det har hänt förut att två olika åsnor har knipit två förstaplatser på samma dag i hästtävlingar? Hoppas det blir fler gånger!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: