leineri.blogg.se

2016-09-20
17:48:38

Vattenträning

Jag och Harley blev ju kvalificerade till SM i brukskörning nästa år. Min farhåga var ju direkt att på SM så KOMMER det finnas med ett vattenhinder som ska passeras i TRAV. Något vi aldrig klarat. Skritt kan gå, speciellt om det är en bred passage som är svår att gå runt. Men vattenhinder på tävling brukar vara smala tyvärr. Men jag är aldrig så bra på att träna som när det är inför tävling så here it goes.. Idag är dag tre av vattenträningen. Tyvärr filmade jag inget de två första dagarna. Jag har ökat på svårigheten lite i taget. Började med en liten svart presenning som fick ligga i hagen i två dagar tills alla passerade utan problem. Ja på lite blåa golvmattor på den i morse och de tittade lite, men klev över. Sedan började de leka med dem så de plockades då bort och en blå presenning lades dit. No problem så då la jag till lite vatten och till min förvåning så gick alla över på första försöket! Jamila hade jättesvårt med presenningen dag ett, men jag tror blockeringen låg i hennes huvud. Hon trodde inte det gick. Nu är passagen något de är vana att använda så även om svårigheten ökar på så tror hon ändå att det går :)
Jag är så nöjd med dem!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: